Aangezien online marketing uit geen enkele bedrijfsstrategie meer weg te denken is, is het wel belangrijk om te weten wat online marketing, ook wel internet marketing genoemd.

Internet Marketing is een breed begrip dat staat voor alle marketing activiteiten op en over het internet.   
De hedendaagse marketing budgetten verschuiven verder van traditionele media naar nieuwe media.
Internet Marketing is nieuw, er is relatief weinig kennis bij de gemiddelde marketeer en omvat ook een breed scala aan technieken.
Het is eigenlijk een vak apart met verschillende specialisaties. Overige gangbare namen voor Internet Marketing zijn online marketing en e-marketing. 
Waarom Internet MarketingInternet Marketing heeft een aantal voordelen ten opzichte van traditionele marketing:Is relatief goedkoop – Internet is vergeleken met traditionele vormen van marketing relatief goedkoop.Conversie – Resultaten meten via internet is vergeleken met traditionele vormen van marketing vaak gemakkelijker. 
Gepersonaliseerd – Via het internet is het gemakkelijker reclame uitingen persoonlijk te maken ten opzichte van massa communicatie met traditionele marketing.
SDP (Segmentatie/doelgroep/positionering) – Door internet te gebruiken is het vaak mogelijk om gericht een doelgroep te bereiken.  
Vormen van Internet Marketing er zijn veel verschillende technieken die onder de verzamelnaam Internet Marketing vallen.
Denk hierbij aan o.a.

  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Zoekmachine adverteren (SEA)
  • Online advertenties
  • Online reclame banners
  • Affiliate Marketing
  • Interactieve Marketing
  • E-mail Marketing
  • Viral Marketing
  • Social Media Marketing
 
Haal meer uit uw bestaande onlinemarketing campagnes. Bel ons nu of mail ons.

 

 

Bedrijfsanalyse op maat

Bij Enterweb kunt u ook terecht voor bedrijfsanalyse op maat ongeacht of het gaat om uw eigen onderneming, een concurrent of een beursgenoteerde onderneming, wij ontwikkelen een intelligente bedrijfsanalyse op maat.

Weloverwogen strategische beslissingen vragen om een fact based onderbouwing.

Aan de hand van datamining, marktonderzoek en research door talrijke informatiebronnen, realiseren wij een smart bedrijfsanalyse.

Een diepgaande bedrijfsanalyse koppelt interne met externe data.

Verkoop, finance, marktsegmentatie, product portfolio, channel management, targets.

De analyse geeft meer betekenis met outside-in markinformatie. Over klanten, concurrenten, mogelijke nieuwe toetreders, productvergelijkingen en overige marktinformatie.

Wij graven naar relevante data, synchroniseren en rapporteren onze bedrijfsanalyse.

Bedrijfsanalyses & datamining

Voor een goede bedrijfsanalyse is verstand van datamining, management en bedrijfskunde nodig. Ongeacht of de gegevens voor een groot deel al beschikbaar zijn of dat we juist gegevens moeten verzamelen via marktonderzoek of informatiesearch. Wij combineren deze multidisciplinaire vaardigheden en weten als geen ander wat ervoor nodig is om een sterke bedrijfsanalyse te maken.

Wij profiteren van digitalisering. Steeds meer data is opgeslagen in informatiesystemen, op het internet en overige kennisbronnen. Daar waar mogelijk maken wij gebruik van ons datateam in India.

Bedrijfsanalyse aanbod

Vraag Enterweb naar de mogelijkheden voor een bedrijfsanalyse op maat.

» marketing

» financieel

» concurrentie

» marktbewerking

» bedrijfswaardering

» beursanalyse

» business plan