Alles Over Opzeggen PDF weergeven

  • 0

Een domeinnaam of hostingpakket kan bij Enterweb op twee manieren worden opgezegd:

  1. Opzeggen via Enterweb klantensysteem
  2. Opzeggen per aangetekende brief


De reden dat we deze wijziging niet naar aanleiding van een telefoontje of e-mail uitvoeren, is omdat het zeer makkelijk is om zich te verbergen achter een valse identiteit via de e-mail of telefoon. Als we dit wel zouden toestaan, zou dat betekenen dat iedereen de website van een ander zou kunnen stopzetten zonder al te veel moeite.

Enterweb doet haar uiterste best om identiteitsdiefstal en fraude te voorkomen. We verwerken bepaalde wijzigingen daarom enkel als de klant geïdentificeerd / geautoriseerd is. Inloggen op het Service Panel met een klantnummer en klantwachtwoord is zo'n autorisatie. Een e-mail of een telefoontje naar Enterweb geldt niet als identificatie. Immers: iedereen kan een e-mail sturen of een telefoontje plegen.

1. Opzeggen via het Enterweb klantensysteem

Opzeggen met 5 keer klikken! Snel en eenvoudig via het Service Panel. Dit kan 24 uur per dag zelf online worden gedaan.

Wachtwoord kwijt? Geen probleem! Vraag een nieuw wachtwoord aan
Meer informatie over Inloggen op het klantenPanel

Stappenplan domeinnaam of hostingpakket opheffen/opzeggen:

1. Log in op het Enterweb klanten gedeelte
2. Klik op de desbetreffende domeinnaam in uw domeinnamen overzicht (klik op "Alles uitklappen" om alle domeinen weer te geven).
3. Klik op het tabblad Administratief en daarna op opzeggen.
4. Kies in het vak Opzeggen de tweede optie 'Ik wil het domein niet meer gebruiken'. (Wilt u uw domeinnaam wegverhuizen, volg dan de procedure op Verhuizen Naar Andere Provider.)
5. Kies daarna een van de twee opties:

  • 'Contract niet verlengen'.
  • 'Contract vandaag beëindigen'.

6. Vul de reden van opzegging in onder feedback (optioneel).
7. Vink het bevestigingsvakje aan en vul ter verificatie uw klantwachtwoord in.

Er volgt binnen enkele minuten een e-mail met een bevestiging van de opzegging. Heeft u deze niet ontvangen? Dan is het opzeggen mogelijk niet goed gegaan. Neemt u in dat geval contact met ons op, stuur een e-mail naar support@enterweb.nl.

2. Opzeggen per aangetekende brief

Heeft u geen toegang meer tot het Service Panel? En kunt u deze toegang niet opnieuw verkrijgen door bijvoorbeeld het aanvragen van een wachtwoord? Dan kunt u enkel middels een aangetekende brief voorzien van identificatie en/of kopie KVK opzeggen.

Let op!

  • Houd rekening met een verwerkingstijd van minimaal 5 werkdagen!
  • Opzeggingen middels aangetekende brief kunnen wij alleen verwerken als onderstaande identificatiebewijzen zijn meegestuurd.

Bedrijf:

1. Recente kopie van inschrijving bij de KVK.
2. Kopie van geldig identificatiebewijs van een tekenbevoegd persoon binnen de organisatie.

Particulier:

1. Kopie van geldig identificatiebewijs.

Toelichting

Wij begrijpen dat het aanleveren van deze documenten omslachtig en tijdrovend is. Het is echter zeer eenvoudig om te frauderen met een e-mailadres of telefoontje. Wij moeten hier zeer streng in zijn, omdat een dergelijke vorm van 'social hacking' veelvuldig gebruikt wordt om domeinnamen te kapen, klantgegevens te achterhalen of andere onwettige handelingen te verrichten. Wij kunnen ons als hostingprovider niet permitteren dat onze klanten slachtoffer worden van dergelijke praktijken, omdat wij onze bevoegdheden als Registrar kunnen verliezen en onze reputatie hiermee in het geding komt. Daarnaast worden wij van tijd tot tijd bij wijze van test gecontroleerd op het handhaven van deze procedures om te zien of onze beveiliging wel aan alle eisen voldoet. Vandaar dat wij vragen om een geldig identificatiebewijs. Iedereen kan een KVK-uittreksel verkrijgen. Een kopie van een identificatiebewijs is echter minder eenvoudig te bemachtigen.

Opzeggen gaat wel snel en eenvoudig via het Service Panel. Volg hiervoor de (bovenstaande) procedure bij optie 1.

Let op!

  • Domeinnamen dienen door ons jaarlijks te worden vastgelegd bij een Registry (bijvoorbeeld SIDN). Hiervoor maken wij kosten. Vandaar dat wij een 30 dagen opzegtermijn hanteren. Dit staat tevens in onze Algemene Voorwaarden vermeld.
  • Een opheffing dient derhalve minimaal 30 dagen voor de verlenging van het contract te worden doorgegeven. Indien wij de opzegging na de opzegtermijn ontvangen (en het domein dus al opnieuw door ons is aangevraagd bij de Registry) dan brengen wij de kosten voor het verlengen van het pakket in rekening.
  • Uit veiligheidsoverwegingen kunnen wij geen opheffingen naar aanleiding van een e-mail uitvoeren.
  • De kosten voor het opzeggen en verhuizen naar ander provider € 50,00

 

 

 

 

 

 

 

 


Was dit antwoord nuttig?

« Terug